Apartmány Vendulka

Letní Rokytnice nad Jizerou nabízí nepřeberné množství letních značených turistických cest a stezek, cykloturistické trasy, v okolí Rokytnice se nalézá několik naučných stezek. Jsou zde půjčovny kol, tenisové kurty. Celoročně lze využít kuželnu, nové bowlingové centrum, sportovní halu, sauny a fitness centra. Je zde několik útulných vináren a hospůdek, diskotéky, kino, bary, restaurace a bistra. Všechna tato zařízení jsou připravena poskytnout Vám kvalitní služby a zpříjemnit Váš pobyt v Krkonoších. Ve zdejší obchodní síti lze zakoupit základní potraviny, značkové sportovní oblečení, doplňky, oděvy i obuv, drobné suvenýry, sklo a keramiku, nachází se zde směnárny, banky i bankovní automat.

Trvale je v provozu lanová dráha Horní Domky, kterou lze přepravit i kola nebo psa. V letním období jezdí denně cyklobus (v mezisezónách od 31. 5. do 28. 9. méně často), který sleduje trasu Harrachov, Kořenov, Rokytnice n. Jiz (zast. U Kroupů), Vrchlabí, Janské Lázně, Pec pod Sn., Horní Malá Úpa, a navazuje na další trasy cyklobusů a veřejné hromadné dopravy. Dále v letním období jsou v provozu specielní linky turistických autobusů, např. turistický autobus z Rokytnice na Zlaté návrší. Koupaliště je přímo v Rokytnici nad Jiz., dále je velmi pěkné přírodní koupaliště v Jablonci nad Jiz., bazén s celoročním provozem je v Jilemnici. V Liberci je aquapark Babylon. Lanová dráha Horní Domky je ideálním nástupním místem na pěší i cyklo výlety do blízkosti Rokytnice nad Jizerou. Tipy na výlet z Horní stanice lanové dráhy Horní Domky:

1. Chata Dvoračky (2,4 km)

Z horní stanice LD Horní Domky se vydáte doleva po modré na rozcestí Ručičky (400m), dále pak po zelené doprava 2000m. Cestu je možné absolvovat s kolem či kočárkem.

2. Mohyla Hanče a Vrbaty (4,5 km)

Z horní stanice LD Horní Domky se vydáte doleva po modré na rozcestí Ručičky (400m), dále pak po zelené 2000m na Dvořačky, z Dvořaček doleva po červené přes Růženčinu zahrádku, Harrachovy kameny k mohyle Hanče a Vrbaty. Vrbatova bouda cca 200m, lanovka Medvědín cca 3 km.

3. Pramen Labe (7 km)

Z horní stanice LD Horní Domky se vydáte doleva po modré na rozcestí Ručičky (400 m), dále pak po zelené 2000 m na Dvořačky, z Dvořaček doleva po červené přes Růženčinu zahrádku a po 1 km po zelené doleva k rozcestí U čtyř pánů a dále po žluté k prameni Labe (Labská bouda cca 1 km).

4. Horní Mísečky (8 km)

Z horní stanice LD Horní Domky se vydáte doleva po modré na rozcestí Ručičky (400 m), dále pak po zelené 2000 m na Dvořačky, z Dvořaček doprava po zelené přes Kotelně jámy do Horních Míseček (autobusová zastávka).

5. Vosecká bouda (5,5 km)

Z horní stanice LD Horní Domky se vydáte doleva po modré na rozcestí Ručičky (400 m), dále vpravo po žluté na Zadní plech (1 km), Krakonošovu snídani (2 km) a stále po žluté dalších 1100 m, na rozcectí doprava po zelené 1 km k Vosecké boudě.

6. Rezek (8 km)

Z horní stanice LD Horní Domky se vydáte doleva po modré na rozcestí Ručičky (400 m), dále pak po zelené 2000 m na Dvořačky, z Dvořaček doprava po žluté 5,6 km (dále je možné pokračovat směr Rokytnice nad Jizerou nebo opačným směrem Vítkovice, Dolní Mísečky).

7. Huťský vodopád (2 km)

Z horní stanice LD Horní Domky se vydáte doprava po modré k Huťské boudě (1,5 km) a stále po modré 500 m k Huťskému vodopádu. (Dále je možné pokračovat po modré do Horní Rokytnice náměstí 2,5 km).

8. Studenov (3,5 km)

Z horní stanice LD Horní Domky se vydáte doleva po modré na rozcestí Ručičky (400 m), dále pak opět doleva po modré na Studenov. (Ze Studenova je možné pokračovat po žluté doprava k Mumlavským vodopádům - Harrachov nebo doleva Dolní Rokytnice n. J - 3 km, Vilémov -3,5 km, Paseky n. J. - 4,5 km a vlevo po zelené do Horní Rokytnice n. J.- 3,5 km).

9. Dolní Rokytnice nad Jizerou - náměstí (4 km)

Z horní stanice LD Horní Domky se vydáte doleva po modré na rozcestí Ručičky (400 m), dále pak vlevo po žluté Kostelní cestou do Dolní Rokytnice na náměstí - 3,6 km.

10. Harrachov - Rýžoviště (4 km)

Z horní stanice LD Horní Domky se vydáte doleva po modré na rozcestí Ručičky (400 m), dále pak vlevo po zelené 3,5 km na Rýžoviště.

11. Čertova hora - horní stanice lanovky Harrachov (5,5 km)

Z horní stanice LD Horní Domky se vydáte doleva po modré na rozcestí Ručičky (400 m), dále pak po modré vlevo přes Studenov na Čertovu horu (lanovkou je možné sjet dolů do Harrachova).

V okolí Rokytnice je řada dalších atraktivních lokalit, které stojí za návštěvu:

Paseky nad Jizerou

Horská víska, rozptýlená na svazích Příchovického hřbetu s krásnými roubenými horskými chalupami. V budově fary je umístěno muzeum, kde jsou shromážděny ukázky tkaní na stavech, zpracování lnu a soustružení dřeva. Velmi zajímavá je část expozice věnovaná umění místních houslařů, především učitelského pomocníka a písmáka V. Metelky (1807 – 1867). Dochovaly se zde nádherné horské chalupy krkonošského typu s typickým zdobením lomenice. K významným stavbám náleží barokní kostel Sv. Václava z konce 18. století. V bývalé faře lze navštívit muzeum - Památník zapadlých vlastenců s expozicemi připomínajícími zdejšího slavného houslaře Věnceslava Metelku a s ukázkami typických lidových řemesel.

Vysoké nad Jizerou

Je nejvýše položené město v České republice Město leží na náhorní planině, kdežto k němu připojené obce plné starých dřevěnic – Sklenařice, Tříč, Stará Ves a Helkovice – se rozběhly po stráních údolí potoků. Je zda zámeček Větrov s přírodním krajinářským parkem. Z města je překrásný výhled do okolí, je zde Vlastivědné muzeum, které stojí za návštěvu, kostel sv. Kateřiny, koná se zde Krakonošův divadelní podzim.

Františkov

Malebná osada se zachovanou lidovou architekturou, kde se každé léto koná Dřevořezání. Muzeum a galerie Starý kravín ve Františkově nabízí stálé expozice popisující dřívější nelehký život v Krkonoších. K vidění jsou nástroje, jimiž si lidé dříve obstarávali obživu, či sbírka hasičské techniky. Muzeum dále nabízí i sezónní výstavy místních umělců různých oborů.